Tavs saraksts ir tukšs

- Atrodiet labākos produktus jums un jūsu mīļajiem mūsu vietnē
- Pievienojiet tos savam sarakstam
- Kad sarakstā ir viss nepieciešamais, dodieties uz partneru veikalu, lai izvēlētos  skaitu un pabeigtu pasūtījumu.

Jūsu saraksts ir tukšs. Pārlūkojiet mūsu produktus un izvēlieties labākos, lai veicinātu savu veselību.

Jūraszāle nori visgardākajiem suši

Jūraszāle nori visgardākajiem suši
Kas kopīgs svaigai, parasti jēlai, zivij, īpaši pagatavotiem rīsiem un jūraszālei? Pareizi, tās ir sastāvdaļas vienam no iecienītākajiem un veselīgākajiem internacionālās virtuves ēdieniem – suši! Te uzzināsi vairāk par šo gardo sastāvdaļu miksli, kas ir viens no veselīgākajiem un gardākajiem ēdieniem. Suši ir tik gards, tieši pateicoties nori jūraszālēm. Tās var nopirkt gandrīz jebkurā veikalā, un augstās uzturvērtības dēļ tās dēvē par superproduktu. Iedvemojies no šīm trīs vienkāršām suši receptēm, kur galvenajā lomā ir šī jūraszāle. Ievies pārmaiņas savā ēdienkartē.
 
Jūraszāles satur no desmit līdz divdesmit procentiem vairāk minerālvielu nekā dārzeņi. Neskatoties uz jūras ūdens minerālvielu augsto absorbcijas līmeni, tās neuzsūc kaitīgās vielas, tāpēc jūraszālēs to ir mazāk nekā zivīs. Piesārņotā ūdenī jūraszāles neaug.
 
Nori jūraszāles ir tik iecienītas ne tikai garšas dēļ
Nori ir vienas no visvairāk audzētajām un populārākajām jūraszālēm ne tikai tāpēc, ka tās ir gardas. Tās var ātri un viegli pagatavot un lietot visdažādākajos veidos. Tajās ir daudz algīnskābes, kas piesaista un palīdz izvadīt smagos metālus un citas kaitīgas vielas, kas uzkrājas cilvēka ķermenī. Turklāt tās šķīdina taukus un likvidē organismā uzkrātās gļotas. Nori jūraszāles pazemina holesterīna līmeni, jo palīdz šķelt un izvadīt liekos taukus, tāpēc tās īpaši ieteicams uzturā lietot tiem, kas daudz ēd piena produktus un gaļu. Šīs jūraszāles arī uzlabo atmiņu, sirdsdarbību un gremošanas orgānu darbību. Tieši tāpēc tās iesaka lietot kopā ar ceptas gaļas ēdieniem. Jūras augos parasti dominē bāziskas vielas. Tās līdzsvaro skābu vidi cilvēka organismā, kas mēdz izraisīt dažādas saslimšanas.
 
Nori uzturvērtība
Nori jūraszālēm ir ļoti augsta uzturvērtība. Tajās ir vairāk olbaltumvielu nekā daudzās citās jūraszālēs. 100 gramos jūraszāļu ir 35 grami olbaltumvielu. Tas ir apmēram divreiz vairāk nekā gaļā. Tā satur arī eikozapentaēnskābi, kas palīdz novērst arteriosklerozi, taurīnu (aminoskābi, kas palīdz pazemināt asinsspiedienu), dažādus A (līdz pat 11 000 vienībām, t. i., gandrīz tikpat, cik burkānos), B un C grupas vitamīnus, kā arī B12 vitamīnu, kura mēdz trūkt veģetāriešiem. Organismam ir jāuzņem arī nori sastāvā esošās minerālvielas un hlorofils. Nori, tāpat kā visās jūraszālēs, ir daudz joda, kas palīdz regulēt vairogdziedzera darbību. Šīs jūraszāles ir arī brīnumlīdzeklis pret mazasinību.
 
Organisma attīrīšanas kūre ar nori jūraszālēm
Nori jūraszālēs ir sabalansēts minerālvielu un vitamīnu daudzums, tāpēc, regulāri lietojot tās uzturā, tās var palīdzēt izskaust vairākas slimības vai ievērojami uzlabot veselības stāvokli šo slimību gadījumā. Jūraszāles ir ļoti vērtīgas, tās ir viegli lietot, un tās satur olbaltumvielas, kas viegli pārstrādājas organismā, kā arī ogļhidrātus un dažādas vielas, kas neitralizē skābju līmeni organismā, kas veidojas, uzturā lietojot daudz ēdienu no pārstrādātām sastāvdaļām. Jūraszāles attīra cilvēka organismu no kaitīgām vielām un radioaktīvu vielu ietekmes, kā arī uzlabo asinsvadu struktūru. Tās ir arī dabīgs joda un citu tādu vērtīgo minerālvielu avots, kuras ar citiem produktiem organisms nevar uzņemt pietiekamā daudzumā.
 
Nori izmanto ne tikai suši
Eiropā nori jūraszāles pārsvarā lieto, gatavojot suši, taču pasaulē tās pielietojums ir ļoti daudzveidīgs. Plāno savu uzturu tā, lai apēstu kaut nedaudz jūraszāļu, taču regulāri. To var lietot kā garšvielu pākšaugu vai dārzeņu ēdieniem un zupām, lai uzlabotu garšu un maltītes uzturvērtību. Var pagatavot arī dārzeņu salātus ar smalki sagrieztām jūraszālēm. Jūraszāles var būt arī ātra uzkoda, kā cepta standziņa vai piedeva risoto.
 
Nori jūraszāles. Trīs varianti
Lieliska suši noslēpums ir pareizi pagatavoti rīsi. Tiem ir jāizmanto tikai speciāli, suši gatavošanai paredzēti rīsi. Vārīti šie rīsi ir mazliet lipīgi, tomēr tie nesavārās vienā masā, kā tas var gadīties ar jasmīna rīsiem. Etiķim pieber cukuru un sāli un silda uz plīts līdz tie izšķīst. Pēc tam šo šķidrumu pielej rīsiem, kārtīgi samaisa un ļauj rīsiem atdzist. Suši jālieto tikai stingras un sausas nori jūraszāles, lai tās var viegli sagriezt. Tām nedrīkst būt gumijai līdzīga konsistence, un tās nedrīkst būt saburzītas, saplēstas vai nelīdzenas.
 
Kad ir sagādātas vajadzīgās sastāvdaļas, vari pagatavot trīs suši veidus – ar lasi un avokado, ar tunci un gurķi un veģetāros suši ar tā dēvēto dzelteno redīsu. Sastāvdaļas sadriež šķēlēs (apmēram tava mazā pirkstiņa platumā) un liek uz rullējamā paklājiņa, uz kura izklāta nori jūraszāle un suši rīsi. Kad suši ir sarullēts, to sagriež gabaliņos ar ūdenī pamērcētu nazi (pēc katras griešanas reizes noņem pie naža pielipušos rīsus). Tas ir diezgan vienkārši.
 
Pēc tam bļodiņā pasniedz vasabi, marinētu ingveru un japāņu kvalitatīvu sojas mērci. Nogaršo veselīgo un svaigo zivi ar rīsiem un jūraszālēm, kas sevī slēpj daudz vairāk, nekā pirmajā brīdī saskatāms – suši tā piešķir vajadzīgo formu un garšu, bet tavam organismam dod ļoti nepieciešamas uzturvielas.
 
 
 
 
 
Atgriezties pie visiem rakstiem

Populārākie raksti

UZTURA BAGĀTINĀTĀJS. UZTURA BAGĀTINĀTĀJS NEAUZSTĀJ PILNVĒRTĪGU UN SABALANSĒTU UZTURU!